View Gallery

Istanbul’un Mimari Sanatı

Published Date: June 24, 1999

Büyük boy, sırtı deri ve bez ciltli

1200.00₺

Özel kutusunda 35 x 50, XXIV+128 s. Folio
Türkçe, Almanca
975-7473-04, 09

Eser Hakkında

İstanbul’un Mimari Sanatı/Architecture of Constantinople/Die Bauknust Konstantinopels.
Dresden Teknik Üniversitesi Eski Rektörü ve Alman Mimarlar Birliği Başkanı (Atatürk tarafindan Türk Tarih Kurumu’na Şeref Üyesi seçilmistir) Prof. Cornelius Gurlitt tarafından mahallinde yapılan çalışmalar sonucu hazırlanmış ve 35×50 cm. ebadında 1907-1912 yılları arasında Berlin’de levhalar/fasiküller halinde 3 cilt olarak yayimlanmistir. Istanbul’daki Osmanli mimari eserlerini ilk kez fotoğraflarla tesbit eden bu nadir eser, Prof.Dr.Rezzan Kızaltan tarafından dilimize kazandırılmış olup, yaklaşık 10 kg. olan eser, “Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu’nun 700. Yılı Armağanı” olarak aynı hacimde fakat tek cilt halinde (sırtı deridir) bir prestij ve tanıtma eseri olarak renkli başlıkla yayımlanmıştır. Kağıdı Almanya’da özel olarak yaptırılmıstır. Türkçe sunulan eser, Almanca ve İngilizce açıklamalıdır.

Kitap, asıl metinden başka Bizans’tan Osmanlı’ya 400 dolayındaki tarihi ve anıtsal değeri olan mimari yapının 500 dolayındaki fotoğraf ve rölövelerini ihtiva etmektedir-baziıari renklidir. Mimari yapıların türüne göre Türkçe, Almanca ve İngilizce dizinleri vardır ve 3 dilde numara sırasına göre büyük boy levhaların/fotoğrafların listesi verilmiştir. 170 gramlık özel yaptırılan ithal kağıda basılmış olup, sırtı hakiki ithal cilt derisidir. Çevreci bir anlayışla üretilmiş olup, klasik üslupta ciltlenmis ve özel kutusunda sunulmaktadır.

Yazar Hakkında

Gurlitt was born in Nischwitz in Thallwitz, Saxony, the son of the landscape painter Louis Gurlitt and nephew of his namesake, the composer Cornelius Gurlitt. He left the gymnasium of Gotha before graduation and became a carpenter’s apprentice. After studying in Stuttgart and Vienna he worked as an architect, then obtained a position at the Arts and Crafts Museum in Dresden.

While an assistant at the Arts and Crafts Museum in Dresden, Gurlitt wrote a pioneering work on baroque art. This led to a doctorate and a professorship at the Technische Universität Dresden, where he worked until his emeritat in 1920.

He was co-founder and president of the Bund Deutscher Architekten (“Association of German Architects”) and principal of the Technische Universität Dresden, where he was also professor of art history and the history of construction.

He is regarded as the founder of art historical research into the Baroque, and thus as the founder of the conservation of historical monuments in Saxony. He often worked as a consultant with the architects Schilling & Graebner. From 1894 he continued the Saxon inventory work of the art historian Franz Richard Steche.

Customer Reviews